Til nye forældre

Hvis du vil skrive dit barn op til KKFO’en skal du kontakte pladsanvisningen. Dit barn kan ikke begynde på institutionen, før du har fået anvist en plads på pladsanvisningen.

Nye børn

For de børn der skal starte i skole i august:

På KKFO’en modtager vi nye børn den 1. maj og i løbet at april modtager alle de børn, der skal starte på KKFO Guldberg et brev med informationer om den første tid og den første dag på institutionen, og på hvilken matrikel/afdeling dit barn skal gå.

I den første tid, inden børnene starter i skole, har vi fokus på at børnene lærer hinanden godt at kende. Det foregår via mange fælles-aktiviteter både på afdelingen, i gymnastiksalen og på legepladsen. Derudover tager vi på ture i nærmiljøet.

Når vi modtager nye børn 1. maj, kommer børnene fra mange forskellige børnehaver og mange kender ikke hinanden. De kommer fra at have været de store i børnehaven til pludselig at være de små igen. De kommer fra andre regler og rammer. Nogle har en ven med fra børnehaven, andre har ikke.

I maj og juni er vi særligt opmærksomme på, at alle børn opbygger gode relationer til kommende klassekammerater, samt at alle børn inkluderes i klassefællesskabet.

Forældrene er en vigtig ressource i overgangen – de kan også være usikre på det nye, og vi bestræber os på at holde et højt informationsniveau ift. vores aktiviteter og forventninger til samarbejdet.

I løbet af efteråret, bliver alle forældre inviteret til en trivselssamtale med barnets primærpædagog, hvor vi vil tale med jer om vores og jeres oplevelse af barnets trivsel på fritidshjemmet.