Principper for forældresamarbejde

Formålet med skole/hjemsamarbejdet er at styrke den enkelte elevs læring og trivsel herunder, er der fokus på, at udfordre alle elever fordi alle har noget, de kan blive bedre til.

Skolebestyrelsen på Guldberg Skole ønsker et ligeværdigt og inddragende skole/hjemsamarbejde, hvor forældrenes forventninger til eget barn er med til at danne grundlag for samarbejdet.

Der er pt. en årlig obligatorisk evalueringssamtale, herudover kan forældre eller lærere bede om en eller flere samtaler.

Ved tegn på mistrivsel, uro eller lignende udfordringer inddrager skolen forældrene tidligt og gerne uformelt. På samme måde tages forældres henvendelser om evt. bekymringer for eget barns eller klassens trivsel eller faglige niveau alvorligt. På den måde kan lærere, pædagoger og forældre sammen finde løsninger til at støtte skolens arbejde og barnets trivsel og læring. Lærere skal jf. forvaltningsloven besvare henvendelser fra forældre. Dog kan ledelsen vælge, at de svarer på henvendelser på vegne af lærerne. Ledelsen fastlægger en svarfrist.

Skolebestyrelsen 22.06.15

Principper for forældresamarbejde.pdf