Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Guldberg Skole
Mobil menu

22.05.11 - Skolebestyrelsesdagsorden

Sted: via Microsoft Teams

Tid: Kl. 16:30-19:00

Dagsorden og bilag sendes senest 4 dage inden mødet til medlemmerne samt deltagere fra den daglige ledelse.

 

DAGSORDEN

Emne, ansvarlig, tidsramme

Formål og uddybning

Hvad? Hvorfor? Hvordan?

Referat

Beslutninger

  1. Godkendelse af dagsorden og referat

(16:30 - 16:35)

 

Sagsfremstilling

Dagsordenen er udarbejdet af forpersonskabet og skoleleder.

Referat udsendt 28. april.

Sagsbehandling

Bestyrelsen skal godkende dagsordenen med evt. ændringer.

Der orienteres om, at referatet fra mødet 27. april er godkendt uden ændringer.

Der orienteres evt. ift. forhold, der har betydning for mødets afvikling mv.

Afbud:

 

Mødeleder:

 

 

Drøftelse

 

Beslutning

 

 

  1. Fra elevrådet

(16:35 - 16:50)

 

Sagsfremstilling

På Guldberg Skole er elevrådet organiseret i et lille elevråd og i et store elevråd ift. skolens 2 afdelinger. Der holdes møde ca. en gang om måneden.

Børne og Ungeudvalget har besluttet at alle skoler skal styrke arbejdet med elevinddragelse. Der skal derfor udarbejdes lokal plan for elevinddragelse startende med skoleåret 2022-23.

Sagsbehandling

Elevrepræsentanterne fortæller om elevrådsarbejdet på skolen.

Lokal plan for elevinddragelse præsenteres og drøftes.

Bilag 2

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Byggeri, byggeproces og genhusning

(16:50 - 17:10)

 

Sagsfremstilling

Guldberg Skole udvides med ny skolebygning i De Gamles By, som skal være udskolingsafdeling. De nuværende skolebygninger skal være basisafdelinger og renoveres i de kommende 2 skoleår

Flytning og genhusning planlægges i perioden frem til sommerferien.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen orienteres om status på byggesag og genhusning herunder:

  1. Hvorfor har det været nødvendigt at spare 30 mio. kr. på byggeriet af afdelingen i De Gamles By?
  2. Ændringer i tidsplanen for byggeriet
  3. Status ift. inddragelse af del af Prs. Charlottes Gade som skolens udeareal i byggeperioden
  4. Opmærksomhedspunkter ift. orienteringsbrev, der udsendes midt maj.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Tema

(17:10 - 17:40)

  • Inklusion og trivsel
  • Normkritisk pædagogik

 

 

 

Inklusion og trivsel

Sagsfremstilling

Alle folkeskoler skal hvert år gennemføre en trivselsmåling blandt eleverne i børnehaveklassen til og med 9. klasse.  

Det er obligatorisk for folkeskolerne at anvende Undervisningsministeriets Trivselsværktøj til gennemførelse af den nationale trivselsmåling.

Børnesundhedsprofilen er en digital spørgeskemaundersøgelse, som børn i 3., 6. og 9. klasse på både folkeskoler og privatskoler i Københavns Kommune har besvaret i efteråret 2021.

Sagsbehandling

Morten fremlægger resultaterne fra trivselsmålingen som sammenholdes med resultaterne fra Børnesundhedsprofilen, hvor det er relevant.

Skolebestyrelsen drøfter status og tiltag på baggrund af oplægget og inddrager principperne for arbejdet med trivsel.

Bilag 4.1 og 4.2

Sagsfremstilling

På sidste møde behandlede vi 6 hacks vedr. køn og ligestilling. Fik vi taget stilling til om det skulle være afsættet for skolens arbejde med området?

6 hacks til skoler, som vil arbejde med køn og ligestilling! (ligekoenlegerbedst.dk)

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen færdigdrøfter og beslutter evt., at de 6 hacks skal være principper for skolen i arbejdet med køn og ligestilling på skolen.

Bilag 4.3

Inklusion og trivsel:

Drøftelse

 

Beslutning

 

 

 

Pause (17:40 - 17:50)

 

 

  1. Skolebestyrelsesvalg foråret 2022

(18:00 - 18:10)

 

Sagsfremstilling

I foråret 2022 afholdes ordinært valg til skolebestyrelserne i Københavns Kommune. Jf. tidligere beslutning afholdes forskudt valg til skolebestyrelsen på Guldberg Skole. Der skal derfor ikke være valg til en fuld skolebestyrelse.

Der skal vælges 4 forældrerepræsentanter og 7 suppleanter.

Der afholdes kandidatmøde 18.maj kl. 16:30 på personalerummet på afd. Indskoling.

Der skal gennemføres et kampvalg i tilfælde af uenighed om opstillingsrækkefølgen.

Sagsbehandling

Der orienteres om status og aftales evt. tiltag.

Forældrerepræsentanter, der er på valg spørges om de ønsker at genopstille.

Kandidatmødet 18. maj planlægges.

Der orienteres om resultatet af valg af medarbejderrepræsentanter.

Bilag 5

 

Drøftelse

 

Beslutning

 

 

 

 

 

  1. Henvendelser

(18:15 - 18:45)

 

Sagsfremstilling

Skolen modtager løbende henvendelser fra forældre, elever, medarbejder og eksterne. Det der er stilet til skolebestyrelsen og skolen, skal op i skolebestyrelsen. Hvis det er stilet til ledelsen, vurderes det, om det er relevant at forelægge skolebestyrelsen. Skolebestyrelsen kan også selv have mindre emner, der ønskes drøftet.

Skolebestyrelsens forældrerepræsentanter ønsker at drøfte:

  1. Rekruttering og fastholdelse af musiklærere

Sagsbehandling

Emnerne drøftes og der aftales evt. yderligere opfølgning.

Drøftelse

 

Beslutning

  1. Orientering

(18:45 - 18:55)

Forpersonskabet

  •  

Skolens ledelse

  • Datoer for dialogmøder mellem Børne- og Ungdomsudvalget og skolebestyrelserne:
    • 7. juni kl. 17.00-19.00
    • 1. november 17.00-19.00

 

  1. Eventuelt

(18:55 - 19:00)

 

 

 

 

Kommende punkter

 

  • Røgfri skoletid – Status og drøftelse
  • Sundhed og slik
  • Måltidskultur på september-/oktobermødet

 

Dato:

Referent: Christina Stenius

 

 

Forældre:

Henrik Eskelund

Karin Gottlieb

Lise Korsbæk

Maj Eskelund

Malene Grav

Marie Daugaard

Nana Vaaben

Nina Thilo Funder

Sanne E. Jakobsen

Stine Spellerberg

Elever:

Vilma Birkedal Madsen, 7Y

Hector Wadt, 6V

Eksterne:

Niels Vinther

Medarbejdere:

Christine Dahl

Jakob Thuren

Ledelse:
Christina Stenius

John David Nielsen

Morten Nielsen

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

Dokumenter

Dagsorden SB-møde 22.05.11.pdf

Shape Created with Sketch.