Orientering om byggeri og genhusning - december 2022

Guldberg Skole helhedsrenovering, december 2022

Her inden jul får I seneste nyt om vores renoveringsprojekt.

De sidste pavilloner, der skal danne mellembygningen til de to længer af pavilloner, og pavilloner til brug for omklædningsfaciliteter til idræt, bliver leveret og monteret i den første uge i det nye år(uge 1). I samme uge vil der i tre dage være fuldstændig afspærret, fordi entreprenøren kommer med en kæmpe mobilkran for at løfte og placere de sidste pavilloner. Det skete også, da de øvrige pavilloner blev opsat.

I starten af det nye år vil entreprenøren skabe plads til deres byggepladsområde foran bygning 2 ud mod pladsen. Det betyder, at området vil blive hegnet ind, der vil køre maskiner rundt, og en del legeredskaber vil blive afmonteret.

Vi ved, at I kommer til at savne friareal til leg og ophold uden for. Derfor arbejder vi  fortsat på at opnå tilladelse til at inddrage en del af Prinsesse Charlottes gade til skolens friareal.

TidsplanBillede fjernet.

Hvad skal ske hvornår?

• De opstillede pavilloner gøres klart indvendigt fra nu og frem til medio januar 2023.
  • De sidste pavilloner placeres primo januar 2023.
  • Flytning af inventar og undervisningsmateriale fra skolen på Sjællandsgade vil ske i perioden fra ultimo januar til medio februar 2023.
  • I sommeren 2024 vil der foregå en større flytning, hvor skolen ved Sjællandsgade flytter fra pavillonerne tilbage i en nyrenoveret skole. Og hvor Stevnsgade skolen flytter ind i pavillonerne.
  • Renoveringen af skolens bygninger i Stevnsgade vil begynde umiddelbart efter, renoveringen af bygningerne i Sjællandsgade er afsluttet. Det betyder, at eleverne fra Stevnsgade i sommeren 2024 vil flytte ind i pavillonerne, og at de efter planen vil rykke tilbage i den nyrenoverede skole i oktober 2025.

Der vil løbende blive holdt møder om renoveringen med skolens ledelse. Nærmere information om, hvordan skolen og KKFO fungerer, mens byggeriet står på, vil I modtage fra skolens og KKFO’ens ledelse.

Vi ønsker alle en rigtig dejlig jul.

Marie Dela Johnsen
Projektchef, Byggeri København