Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

25.05.05 - Skolebestyrelsesdagsorden

Sted: Afd. indskoling, personalerummet - Luffe

Tid: Kl. 16:30-19:00

Dagsorden og bilag sendes senest 4 dage inden mødet til medlemmerne samt deltagere fra den daglige ledelse.

 

DAGSORDEN

Emne, ansvarlig, tidsramme

Formål og uddybning

Hvad? Hvorfor? Hvordan?

Referat

Beslutninger

  1. Godkendelse af dagsorden

(16:30 - 16:35)

Behandlingsform: orienterende, beslutning, 

Ansvarlig:

Forpersonskabet

Sagsfremstilling

Dagsordenen er udarbejdet af forpersonskabet og skoleleder.

Referat af seneste ordinære skolebestyrelsesmøde er udsendt 2. april.

Sagsbehandling

Bestyrelsen skal godkende dagsordenen med evt. ændringer.

Der orienteres om, at referatet fra mødet 26. marts er godkendt.

Der orienteres evt. ift. forhold, der har betydning for mødets afvikling mv.

Mødeleder: Nina

2023: 23.08: Henrik; 27.09.: Christine; 25.10.: Stine S; 04.12.: Sanne

2024: 10.01.: Lise; 26.02.: Nina; 03.04.: Stine S; 24.04.: Henrik; 22.05.: Henrik; 10.06.: Marie; 28.08.: Nina; 25.09: Henrik; 28.10.: Stine; 25.11.: Christine

2025: 15.01.: Anja; 26.02.: Sanne; 26.03: Lise; 05.05: Nina

 

Afbud: 

 

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Samarbejde mellem personale og skolebestyrelsen

(16:35 - 17:05)

Behandlingsform: 

Orienterende, drøftelse, 

Beslutning

 

TR og TRS Morten May Petersen og Morten Brammer Andersen deltager under punktet 

 

Ansvarlig: 

Morten

Sagsfremstilling

Udarbejdelse af principper mv.

Skolens tillidsrepræsentanter har ønsket at deltage på et skolebestyrelsesmøde for at drøfte samarbejdet mellem personale og skolebestyrelse.

Sagsbehandling

Tillidsrepræsentanterne giver et kort oplæg ift. deres ønske om at drøfte samarbejdet. På baggrund heraf drøftes evt. tiltag.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Fra elevrådet

(17:05 - 17:15)

Behandlingsform: orienterende, 

drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig:

Camille, Elvira, Christina og Morten

 

Sagsfremstilling

På Guldberg Skole er elevrådet organiseret i et lille elevråd og i et store elevråd ift. skolens 2 afdelinger. Der holdes møde ca. en gang om måneden.

Sagsbehandling

Elevrådsrepræsentanterne fortæller om elevrådsarbejdet på skolen.

Skolebestyrelsen drøfter samarbejdet med  

elevrådet.

Drøftelse

 

Beslutning

 

                                                     

  1. Opfølgning på den årlige inklusionsdrøftelse

(17:15 - 17:25)

Behandlingsform: 

Drøftelse, beslutning

Ansvarlig: 

Forpersonskabet

 

Skolens inklusionsvejledere deltagere under punktet

Sagsfremstilling

På sidste skolebestyrelsesmøde blev den årlige inklusionsdrøftelse afholdt. Temaet for drøftelsen var: Mangfoldige Børnefællesskaber - hvad er mulighederne og hvad er udfordringerne, og hvordan bliver det fremadrettet afspejlet i vores principper.

Det blev besluttet, at der på dette møde blev truffet beslutning om der skal kommunikeres til alle forældre om MBF og om vi i givet fald skal bede om et skriv fra forvaltningen

Desuden skal det afklares, hvad er skolebestyrelsen ansvar i MBF og hvordan støttes op.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen drøfter og aftaler.

Bilag 4.1

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Skærmbrug i grundskolen og mobilkultur

(17:25 - 17:50)

Behandlingsform: 

Orienterende, drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig: 

Morten

 

Sagsfremstilling

Styrelsen for Undervisning og Kvalitet har udarbejdet anbefalinger om brug af skærme i undervisningen. Anbefalingerne skal understøtte, at vi ikke ender i en unuanceret diskussion om for eller imod skærme, men medvirke til en aktiv stillingtagen. Formålet med anbefalingerne er at give en ramme for dialog om, hvordan man på hver enkelt skole bedst muligt kan håndtere udfordringer med digital distraktion og opnå en god balance mellem digital og analog undervisning. 

Skolebestyrelsen har drøftet punktet på de seneste to møder og besluttet, at der på dette møde nedsættes arbejdsgruppe, der arbejder videre på baggrund af input fra bestyrelsen.

På mødet 26.marts blev der nedsat en arbejdsgruppe bestående af Anna, Christine, Morten, Maj, Lise, Camille og Elvira, der har holdt møde 9. april. På mødet blev der udarbejdet forslag til principper for brug af skærm og forslag til revision af principper for mobilkultur.

Børne- og Ungdomsudvalget (BUU) har fastlagt fælles principper for balanceret skærmbrug.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen drøfter forslaget med inddragelse af BUU’s fælles principper, samtidigt behandles evt. revision af skolens principper for mobilkultur ift. evt. indførelse af mobilfri skole.

Bilag 5.1, 5.2, 5.3

Drøftelse

 

Beslutning

 

 

 

 

Pause

(17:50 - 18:00)

 

 

  1. Valg af forældrerepræsentant med barn i KKFO’en til skolebestyrelsen

(18:00 - 18:05)

Behandlingsform: drøftelse, beslutning.

Ansvarlig:

Nina, Sanne

Sagsfremstilling

Emilie ønsker at overtage den plads i KKFO’ens forældreråd, som Henrik forlader 30. april. Iflg. styrelsesvedtægten skal der være en forældrerepræsentant i skolebestyrelsen, der har barn på KKFO’en, som også er med i forældrerådet. 

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen beslutter.

Drøftelse

 

  1. Byggeri, byggeproces og genhusning

(18:05 - 18:15)

Behandlingsform:

Orientering, drøftelse, beslutning, 

Ansvarlig:

Skolens ledelse

 

Sagsfremstilling

Byggeetape 1 er gået ind sit sidste halve år og der forventes ikke forsinkelser.

Indvielse for afd. indskoling holdes torsdag 21. august kl.12.30-13.30.

Byggeetape 2 er planlagt ift. flytning og opstart.

Skolebestyrelsen og skolens ledelse har kontaktet Teknik- og Miljøforvaltningen for at få reguleret trafikken på Guldberg Byplads.

Sagsbehandling

Bestyrelsen modtager status for byggeriet herunder for planlægning af pædagogiske tiltag under byggeriet, hvor skolen er samlet på én matrikel.

Bestyrelsen modtager status for regulering af gående og cyklende færdsel på Guldberg Byplads og drøfter evt. opfølgning.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Opfølgning på årsberetning og formen på det årlige møde med forældre til børn på skolen på fagfestivalen 23. april

(18:15 - 18:25)

Behandlingsform: drøftelse, beslutning.

Ansvarlig:

Nina, Sanne

Sagsfremstilling

Årsberetning og årligt møde med forældre

Årsberetningen er blevet gennemgået med besøgende forældre på fagfestivalen 23. april og udsendes med nyhedsbrevet for april til alle skolens forældre.

Bilag 8.1

Sagsbehandling

Årsberetning og årligt møde evalueres ift. næste år.

 

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Distriktsændringer for skoleåret 2026/2027

(18:25 - 18:35)

Behandlingsform: 

Orienterende, drøftelse, 

Beslutning.

 

Ansvarlig: 

Morten

 

Sagsfremstilling

Børne- og Ungdomsudvalget (BUU)har på udvalgsmødet den 23. april 2025 behandlet indstillingen ” Distriktsændringer for skoleåret 2026-27”. Udvalget vedtog at sende indstillingen i høring med høringsfrist den 9. juni 2025. 

Bilag 9.1, 9.2

Sagsbehandling

På baggrund af BUU’s indstilling drøfter skolebestyrelsen om der skal afgives høringssvar og aftaler i givet fald, hvem der skriver dette.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Henvendelser 

(18:35 – 18:45)

Behandlingsform:

Drøftelse, beslutning

Ansvarlig:

Forpersonskabet

Sagsfremstilling

Skolen modtager løbende henvendelser fra forældre, elever, medarbejdere og eksterne. Det der er stilet til skolebestyrelsen og skolen, skal op i skolebestyrelsen. Hvis det er stilet til ledelsen, vurderes det, om det er relevant at forelægge skolebestyrelsen. Skolebestyrelsen kan også selv have mindre emner, der ønskes drøftet.

Skolebestyrelsen behandler og følger op på henvendelser:

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen drøfter henvendelserne og der aftales opfølgning.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Orientering

(18:45 - 18:55)

Behandlingsform:

Orienterende 

Ansvarlig:

Alle

Forpersonskabet

  • Mødeleder næste møde

  • Fra dialogmøde mellem BUU og skolebestyrelser 24. april

Skolens ledelse

  • Fælles skolebestyrelsesmøde i område Nørrebro/Bispebjerg 15. maj kl. 17-19 på Grøndalsvængets Skole

Bilag 11.1

Deltagere

  • Næste dialogmøde mellem BUU og skolebestyrelserne

    • Onsdag den 22. oktober 2025.

  • Skoleudviklingssamtale 2025 – 22. september kl. 16:30-18:30

  • Traditioner

    • Mellemtrinsfest 10. april

    • Fagfestival 23. april

    • 9. årgangs sidste skoledag 16. maj

  • Personalia

    • Fratrædelser

    • Ansættelser

Forpersonskabet

 

 

 

Skolens ledelse

 

 

  1. Eventuelt

(18:55 - 19:00)

 

 

Kommende punkter

  • Skolens organisering: stamhold, fast omstrukturering på f.eks. 7.årgang

  • Udgangstilladelse (på sigt, da vi ikke har plads i forbindelse med genhusningen, men op igen slutningen af skoleåret 2024-2025)

  • Evaluering af forsøg med sen klassedannelse

 

 

 

Forældre:

Anna Borzák 

Emilie Lichtenberg 

Henrik Eskelund 

Lise Korsbæk 

Maj Eskelund 

Nina Thilo Funder 

Sanne E. Jakobsen 

Stine Spellerberg

Elever:

Camille Hvidegaard Bovbjerg (8C)

Elvira Graver Gottlieb (8A)

Medarbejdere:

Christine Dahl

Anja Øxbøg/Pricilla Grejsmark 

Eksterne:

Niels Vinther

Ledelse:
Christina Stenius

Lucille Blossom

Morten Nielsen

 

 

Dokumenter

Dagsorden SB-møde 25.05.05.pdf

Shape Created with Sketch.