Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

25.06.16 - Skolebestyrelsesdagsorden

Sted: Afd. indskoling, personalerummet - Luffe

Tid: Kl. 16:30-19:00

Dagsorden og bilag sendes senest 4 dage inden mødet til medlemmerne samt deltagere fra den daglige ledelse.

 

DAGSORDEN

Emne, ansvarlig, tidsramme

Formål og uddybning

Hvad? Hvorfor? Hvordan?

Referat

Beslutninger

  1. Godkendelse af dagsorden

(16:30 - 16:35)

Behandlingsform: orienterende, beslutning, 

Ansvarlig:

Forpersonskabet

Sagsfremstilling

Dagsordenen er udarbejdet af forpersonskabet og skoleleder.

Referat af seneste ordinære skolebestyrelsesmøde er udsendt 7. maj.

Efter sidste møde, hvor Nina trak sig fra bestyrelsen og Emilie indtrådte som nyt medlem, skal der konstitueres med ny forperson.

Sagsbehandling

Bestyrelsen skal godkende dagsordenen med evt. ændringer.

Der orienteres om, at referatet fra mødet 5. maj er godkendt.

Bestyrelsen konstituerer sig med ny forperson.

Der orienteres evt. ift. forhold, der har betydning for mødets afvikling mv.

Mødeleder: Sanne

2023: 23.08: Henrik; 27.09.: Christine; 25.10.: Stine S; 04.12.: Sanne

2024: 10.01.: Lise; 26.02.: Nina; 03.04.: Stine S; 24.04.: Henrik; 22.05.: Henrik; 10.06.: Marie; 28.08.: Nina; 25.09: Henrik; 28.10.: Stine; 25.11.: Christine

2025: 15.01.: Anja; 26.02.: Sanne; 26.03: Lise; 05.05: Nina; 16.06: Sanne

 

Afbud: 

 

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Samarbejde mellem personale og skolebestyrelsen

(16:35 - 17:05)

Behandlingsform: 

Orienterende, drøftelse, 

Beslutning

TR og TRS Morten May Petersen og Morten Brammer Andersen deltager under punktet 

 

Ansvarlig: 

Morten

Sagsfremstilling

Udarbejdelse af principper mv.

Skolens tillidsrepræsentanter har ønsket at deltage på et skolebestyrelsesmøde for at drøfte samarbejdet mellem personale og skolebestyrelse.

Sagsbehandling

Tillidsrepræsentanterne giver et kort oplæg ift. deres ønske om at drøfte samarbejdet. På baggrund heraf drøftes evt. tiltag.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Fra elevrådet

(17:05 - 17:15)

Behandlingsform: orienterende, 

drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig:

Camille, Elvira, Christina og Morten

 

Sagsfremstilling

På Guldberg Skole er elevrådet organiseret i et lille elevråd og i et store elevråd ift. skolens 2 afdelinger. Der holdes møde ca. en gang om måneden.

Sagsbehandling

Elevrådsrepræsentanterne fortæller om elevrådsarbejdet på skolen.

Det store elevråd har udarbejdet årsberetning for arbejdet i dette skoleår.

Bilag 3.1 

Skolebestyrelsen drøfter samarbejdet med  

elevrådet.

Drøftelse

 

Beslutning

 

                                               

  1. Mobilkultur

(17:15 - 17:30)

Behandlingsform: 

Orienterende, drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig: 

Morten

 

Sagsfremstilling

På mødet 26.marts blev der nedsat en arbejdsgruppe bestående af Anna, Christine, Morten, Maj, Lise, Camille og Elvira. Arbejdsgruppen har udarbejdet forslag til principper for brug af skærm og forslag til revision af principper for mobilkultur. På mødet 5. maj blev principper for brug af skærm i undervisning og fritid vedtaget. Et flertal i skolebestyrelsen besluttede at ændre i principperne for mobilkultur. Den konkrete ændring besluttes på dette møde.

En forælder har henvendt sig med input.

Sagsbehandling

På baggrund af tilbagemeldinger fra forældre, elever og medarbejdere beslutter den konkrete ændring til principperne. 

Bilag 4.1, 4.2

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Mangfoldige børnefællesskaber og KKFO'en - Behandlingsform:

Orientering, drøftelse

Ansvarlig:

Skolens ledelse

(17:30 - 17:45)

 

 

Sagsfremstilling

Skolens ledelse har drøftet tiltaget Mangfoldige børnefællesskaber, der har til formål, at flere børn bliver i almenskolerne fremfor at blive visiteret til specialskoler. Skolerne har fået tildelt ekstra midler til indsatsen hvorimod KKFO’en ikke har.

KKFO’ens forældreråd har drøftet ressourcefordelingen og har ønsket en drøftelse i skolebestyrelsen.

Sagsbehandling

På baggrund af ledelsens orientering drøfter skolebestyrelsen evt. opfølgning.

Bilag 5.1 

 

Pause

(17:45 - 17:55)

 

 

  1. Evaluering af arbejdet i skolebestyrelsen.

Forslag til årshjul og mødeplan.

Deltagelse på forældremøde på børnehaveklasseårgangen

(17:55 - 18:15)

Behandlingsform:

Orientering, drøftelse, beslutning, 

Ansvarlig:

Skolens ledelse

 

 

 

 

Sagsfremstilling

Jf. årshjulet evalueres bestyrelsens arbejde med fokus på fastlæggelse af prioriteter og fokusområder for næste skoleår.

Skolebestyrelsen skal sætte retning for skolens arbejde. 

Ifølge årshjul udarbejdes der forslag til mødeplan for kommende skoleår. Desuden påbegyndes fastlægning af årshjul.

Ligeledes jf. årshjulet skal forældrerepræsentanterne aftale deltagelse på første forældremøde på børnehaveklasseårgangen, som er mandag 25. august kl. 17.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen evaluerer arbejdet i skolebestyrelsen og beslutter evt. ændringer/tilpasninger. 

Hvordan er bestyrelsen lykkes med det og er der noget i forhold til bestyrelsens arbejdsform eller arbejdsfokus der skal ændres fremadrettet?

Hvert medlem skal til mødet komme med en god og en mindre god ting fra årets arbejde

Desuden behandles forslag og mødeplan vedtages med evt. ændringer/tilpasninger.

Deltagelse på forældremøderne aftales.

Bilag 6.1, 6.2

Drøftelse

Evaluering

 

Årshjul og mødeplan 

 

Deltagelse på forældremøde på børnehaveklasseårgangen

 

 

Beslutning

 

 

  1. Regnskab/budget 2025

(18:15 - 18:25)

Behandlingsform: 

Orienterende, drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig: 

Morten

Sagsfremstilling

Jf. årshjulet behandles status og tiltag ift. skolens økonomi på skolebestyrelsesmøder hen over året.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen orienteres om status ift. budget/regnskab herunder af evt. tilpasninger og konsekvenser heraf fx elevtal og klasser på de enkelte årgange.

Bilag 7.1, 7.2

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Byggeri, byggeproces og genhusning

(18:25 - 18:30)

Behandlingsform:

Orientering, drøftelse, beslutning, 

Ansvarlig:

Skolens ledelse

 

Sagsfremstilling

Byggeetape 1 er gået ind sit sidste halve år og der forventes ikke forsinkelser.

Indvielse for afd. indskoling holdes torsdag 21. august kl.12.30-13.30.

Byggeetape 2 er planlagt ift. flytning og opstart.

Sagsbehandling

Bestyrelsen modtager status for byggeriet herunder for planlægning af pædagogiske tiltag under byggeriet, hvor skolen er samlet på én matrikel.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Henvendelser 

(18:30 – 18:40)

Behandlingsform:

Drøftelse, beslutning

Ansvarlig:

Forpersonskabet

Sagsfremstilling

Skolen modtager løbende henvendelser fra forældre, elever, medarbejdere og eksterne. Det der er stilet til skolebestyrelsen og skolen, skal op i skolebestyrelsen. Hvis det er stilet til ledelsen, vurderes det, om det er relevant at forelægge skolebestyrelsen. Skolebestyrelsen kan også selv have mindre emner, der ønskes drøftet.

Skolebestyrelsen behandler og følger op på henvendelser:

En forælder har henvendt sig vedr. skærmbrug.

Bilag 9.1, 9.2, 9.3

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen drøfter henvendelsen og der aftales evt. opfølgning.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Orientering

(18:40 - 18:55)

Behandlingsform:

Orienterende 

Ansvarlig:

Alle

Forpersonskabet

  • Mødeleder næste møde

  • Ny styrelsesvedtægt på vej

  • Fælles udbud af valgfag på tværs af Nørrebro-skolerne? HDS, BIL, MUS, MAD

Skolens ledelse

  • Indvielse 21. august kl. 12:30

  • Personaletrivselsundersøgelse - TU25

  • Strategisk program

  • Mangfoldige børnefællesskaber – Kommunikationsmateriale – Opfølgning på den årlige inklusionsdrøftelse

Bilag 10.1

  • Næste dialogmøde mellem BUU og skolebestyrelserne

    • Onsdag den 22. oktober 2025.

  • Skoleudviklingssamtale 2025 – 22. september kl. 16:30-18:30

  • Traditioner

  • Personalia

    • Fratrædelser

    • Ansættelser

Forpersonskabet

 

 

 

 

 

Skolens ledelse

 

  1. Eventuelt

(18:55 - 19:00)

 

 

Kommende punkter

  • Opfølgning på årsberetning og formen på det årlige møde med forældre 

  • Skolens organisering: stamhold, fast omstrukturering på f.eks. 7.årgang

  • Udgangstilladelse (på sigt, da vi ikke har plads i forbindelse med genhusningen, men op igen slutningen af skoleåret 2024-2025)

  • Evaluering af forsøg med sen klassedannelse

 

 

 

Forældre:

Anna Borzák 

Emilie Lichtenberg 

Henrik Eskelund 

Lise Korsbæk 

Maj Eskelund 

Sanne E. Jakobsen 

Stine Spellerberg

Elever:

Camille Hvidegaard Bovbjerg (8C)

Elvira Graver Gottlieb (8A)

Medarbejdere:

Christine Dahl

Anja Øxbøg/Pricella Grejsmark 

Eksterne:

Niels Vinther

Ledelse:
Christina Stenius

Lucille Blossom

Morten Nielsen

 

 

Dokumenter

Dagsorden SB-møde 25.06.16.pdf

Shape Created with Sketch.