Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

24.11.25 - Skolebestyrelsesdagsorden

Sted: Afd. udskoling, 1. sal, på byggepladsen, i redskabssalen og i personalerummet i Luffe

Tid: Kl. 16:30-19:00

Senest 7. hverdag efter mødet udsender referenten referatudkast til medlemmerne og deltagerne fra den daglige ledelse. Hvis forperson, skoleleder og referent ikke senest 5. hverdag efter udsendelse af udkastet modtager ændringsønsker til udkastet, så er referatet godkendt. I modsat fald behandles referatet ved næste skolebestyrelsesmøde.

 

DAGSORDEN

Emne, ansvarlig, tidsramme

Formål og uddybning

Hvad? Hvorfor? Hvordan?

Referat

Beslutninger

  1. Godkendelse af dagsorden

(16:30 - 16:35)

Behandlingsform: orienterende, beslutning, 

Ansvarlig:

Forpersonskabet

Sagsfremstilling

Dagsordenen er udarbejdet af forpersonskabet og skoleleder.

Referat af seneste ordinære skolebestyrelsesmøde er udsendt 31. oktober.

Sagsbehandling

Bestyrelsen skal godkende dagsordenen med evt. ændringer.

Der orienteres om, at referatet fra mødet 28. oktober er godkendt.

Der orienteres evt. ift. forhold, der har betydning for mødets afvikling mv.

Mødeleder: Christine

2023: 23.08: Henrik; 27.09.: Christine; 25.10.: Stine S; 04.12.: Sanne

2024: 10.01.: Lise; 26.02.: Nina; 03.04.: Stine S; 24.04.: Henrik; 22.05.: Henrik; 10.06.: Marie; 28.08.: Nina; 25.09: Henrik; 28.10.: Stine; 25.11.: Christine

 

Afbud

 

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Fra elevrådet

(16:35 - 16:45)

Behandlingsform: orienterende, 

drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig:

Kamille, Elvira og Morten

 

Sagsfremstilling

På Guldberg Skole er elevrådet organiseret i et lille elevråd og i et store elevråd ift. skolens 2 afdelinger. Der holdes møde ca. en gang om måneden.

Senest er der afholdt elevrådsdag i det lille og det store elevråd 21. november.

Sagsbehandling

Elevrådsrepræsentanterne fortæller om elevrådsarbejdet på skolen.

Skolebestyrelsen drøfter samarbejdet med  

elevrådet.

Drøftelse

 

Beslutning

 

                                               

  1. Ferieplan 2025-26

(16:45 - 16:50)

Behandlingsform: 

Orienterende, drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig: 

Morten

Sagsfremstilling  

På baggrund af den af Børne- og Ungdomsforvaltningen udarbejdede vejledende ferieplan udarbejdes lokal ferieplan. Skolerne anmodes om at følge de vejledende planer mest muligt.

Følgende krav skal overholdes ved udfærdigelse af en ferieplan: 

1. Planen skal indeholde 200 skoledage. 

Der må ikke placeres fridage på de dage, der er afsat til skriftlige prøver. Første maj og Grundlovsdag skal være fridage. Sommerferiens begyndelsestidspunkt er den sidste lørdag i juni måned. Skolestart er altid seks uger efter sommerferiens begyndelse. Hverdage mellem jul og nytår skal være fridage.

Den valgte ferieplan skal meddeles områdeforvaltningen senest 1. februar 2024.

MED-udvalget foreslår at flytte 18. november til tirsdag 23. december. 

Ferieplanen indstilles med denne ændring til skolebestyrelsen.

Sagsbehandling  

Skolebestyrelsen fastlægger ferieplan med udgangspunkt i forslag fra skolens ledelse og medarbejdere. 

Bilag 3.1, 3.2

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Forberedelse af den årlige inklusionsdrøftelse

Tema: Mangfoldige børnefællesskaber

(16:50 - 17:10)

Behandlingsform: 

Drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig: 

Morten

 

Børne- og Ungeudvalget har besluttet, at alle almene skoler årligt skal drøfte inklusionsopgaven i skolebestyrelsen. 

Skolebestyrelsen afholder denne drøftelse på januarmødet. Som forberedelse fastlægges tema til drøftelsen på dette møde. 

Sagsbehandling

Morten fortæller om udvalgets og forvaltningens tiltag Mangfoldige børnefællesskaber, der skal medvirke til at fastholde flere børn og unge i almentilbuddene.

Skolebestyrelsen drøfter på baggrund af oplægget om dette eller dele heraf skal være tema på januarmødets inklusionsdrøftelse.

Bilag 4.1

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Lukkedage på KKFO 2025

(17:10 - 17:20)

Behandlingsform: orienterende, 

drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig:

Lucille, Morten

 

Sagsfremstilling

For hvert kalenderår skal afholdelse af maksimalt 7 lukkedage på KKFO'en fastlægges.

Lukkedagene kan kun placeres på dage, hvor der forventes lavt fremmøde (maksimalt 45% af børnene har behov for pasning).

Forældre skal varsles skriftligt om lukkedage senest 3 måneder i forvejen.

På baggrund af forslag fra skolens- og KKFO’ens ledelse Og indstilling fra forældrerådet fastsætter skolebestyrelsen lukkedagene.

Forslag til lukkedage i 2025: 

14.-16. april (påske) 

30. maj (Kr. Himmelfart) 

29. dec. 30. dec., 31. dec. (jul) 

Sagsbehandling

Lucille/Morten fremlægger forslag.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Værd at vide – for forældre

(17:20 - 17:35)

Behandlingsform: orienterende, 

drøftelse, 

beslutning, 

Ansvarlig:

Morten

Sagsfremstilling

Skolebestyrelsen har tidligere drøftet behov for information til nye forældre på skolen. Ledelsesteamet har udarbejdet et forslag på baggrund af ønsket.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen kommer med input til forslaget som herefter færdigskrives og bruges ved indskrivninger mv. fremover.

Bilag 4.1

Drøftelse

 

Beslutning

 

Pause

(17:35 - 17:45)

 

 

  1. Henvendelser 

(17:45 - 17:50)

Behandlingsform:

Drøftelse, beslutning

Ansvarlig:

Forpersonskabet

Sagsfremstilling

Skolen modtager løbende henvendelser fra forældre, elever, medarbejdere og eksterne. Det der er stilet til skolebestyrelsen og skolen, skal op i skolebestyrelsen. Hvis det er stilet til ledelsen, vurderes det, om det er relevant at forelægge skolebestyrelsen. Skolebestyrelsen kan også selv have mindre emner, der ønskes drøftet.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen drøfter emnet og der aftales opfølgning.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Orientering

(17:50 - 18:00)

Behandlingsform:

Orienterende 

Ansvarlig:

Alle

Forpersonskabet

  • Mødeleder næste møde

  • Fra fælles skolebestyrelsesmøde i område Nørrebro-Bispebjerg

  • Fra fællesmøde for forældrerepræsentanterne i skolebestyrelserne på Nørrebro

Skolens ledelse

  • Fællesmøde i februar mhp. at drøfte KKFO’ens struktur og organisering.

  • Klassesammenlægninger på 2. årgang

  • Tilpasning af forretningsorden – efterretning

  • Møde mellem BUU og skolebestyrelser 26 november – Bilag 8.1

  • Dialogmøder mellem BUU og skolebestyrelserne – Bilag 8.2

  • Traditioner

    • Åbent hus - forældre til kommende bh.kl.årg.

    • Gallafest 7. -9. årg.

    • Flexuge

  • Personalia

    • Fratrædelser

    • Ansættelser

Forpersonskabet

 

 

 

 

 

 

 

Skolens ledelse

 

  1. Byggeri, byggeproces og genhusning

(18:00 - 18:45)

Behandlingsform:

Orientering, drøftelse, beslutning, 

Ansvarlig:

Skolens ledelse

 

Birgitte Clasen, arkitekt, BUF Administrativt Ressourcecenter og 

Marie Dela Johnsen

projektchef, Byggeri København deltager under punktet

 

Sagsfremstilling

Renoveringsprojekterne for de nuværende skolebygninger er blevet tilpasses så skolen efter renoveringen kan rumme en 4-sporet skole fra 0.-9. årgang. 

Bestyrelsen modtager status for regulering af gående og cyklende færdsel på Guldberg Byplads.

Bestyrelsen modtager status for plancher, hvor man kan se forholdene efter, at byggeriet er færdigt.

 

Sagsbehandling

Birgitte og Marie giver status for 

  • igangværende byggeri og der drøftes forhold herunder:

    • Løbende orientering om særlige ting i byggeprocessen fx musiklokalet 

  • projekterne i Stevnsgade

    • Incl. Klub Guldberg

  • flytning/genhusning – sammen med jer

  • plancher

 

Skolebestyrelsen drøfter status ift. trafikregulering på Guldberg Byplads

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Eventuelt

(18:45 - 19:00)

 

 

Kommende punkter

  • Skolens organisering: stamhold, fast omstrukturering på f.eks. 7.årgang (i løbet af efteråret)

  • Udgangstilladelse (på sigt, da vi ikke har plads i forbindelse med genhusningen, men op igen slutningen af skoleåret 2024-2025)

 

 

 

Forældre:

Anna Borzák 

Emilie Lichtenberg 

Henrik Eskelund 

Lise Korsbæk 

Maj Eskelund 

Nina Thilo Funder 

Sanne E. Jakobsen 

Stine Spellerberg

Elever:

Camille Hvidegaard Bovbjerg (8C)

Elvira Graver Gottlieb (8A)

Medarbejdere:

Christine Dahl

Anja Øxbøg/Pricilla Grejsmark

Eksterne:

Niels Vinther

Ledelse:
Christina Stenius

Lucille Blossom

Morten Nielsen

 

 

Dokumenter

Dagsorden SB-møde 24.11.25.pdf

Shape Created with Sketch.