Orientering om byggeri og genhusning - oktober 2022

Pavillonbebyggelsen ved Prinsesse Charlottes Gade er næsten færdig monteret.

De næste par uger går med at færdiggøre udvendigt arbejde, hvor de to fløje af pavilloner bygges sammen og facaderne på pavillonerne skal færdiggøres og trapperne skal monteres.

Herefter begynder det indvendige arbejde i pavillonerne. Der skal opsætte skillevægge, tilslutte til vand, el mv og alt det som, sammen med skolens personale, er med til at gøre pavillonbebyggelsen til en god midlertidig skole for både elever og forældre.

Hvad skal ske hvornår?

• Det første større arbejde er placeringen af de 77 pavilloner. Arbejdet er i gang, og pavillonerne vil stå færdig monteret i slutningen af november 2022.
  • Flytning af inventar og undervisningsmateriale vil ske i perioden primo december 2022 til og med juleferien. Flytningen vil ske tilpasset undervisningen.
  • Mellem jul og Nytår går entreprenøren i gang med nedrivningsarbejdet i skolen på Sjællandsgade
  • Alle eleverne fra Sjællandsgade bliver forventeligt undervist i pavillonerne fra primo januar 2022 og kan efter planen flytte tilbage i de nyrenoverede lokaler i sommeren 2024.

Renoveringen af skolens bygninger i Stevnsgade vil begynde umiddelbart efter renoveringen af bygningerne i Sjællandsgade er afsluttet. Det betyder, at eleverne i sommeren 2024 vil flytte ind i pavillonerne, og at eleverne efter planen vil rykke tilbage i de nyrenoverede lokaler i oktober 2025.

Midlertidige udearealer

Københavns Kommune arbejder fortsat på, at eleverne med udgangen af 2022 skal kunne bruge en større del af Prinsesse Charlottes Gade til skolegård.

Der vil løbende blive holdt møder om renoveringen med skolens ledelse. Nærmere information om, hvordan skolen og KKFO fungerer, mens byggeriet står på, vil I modtage fra skolens og KKFO’ens ledelse.

Vi ønsker alle et godt efterår

Marie Dela Johnsen Projektchef, Byggeri København