Orientering om byggeri og renovering - august 2022

Kære forældre, elever og medarbejdere

Begyndelsen på helhedsrenoveringen af Guldberg Skole står for døren. Som det første renoveres bygningerne ved Sjællandsgade for at skabe gode og nutidige rammer for jeres børn og personalet. Efterfølgende begynder renoveringen af skolen ved Stevnsgade.

Hvad skal ske hvornår?

Byggeprocessen vil løbe fra slutningen af august 2022 til og med udgangen af 2025.

• Klargøring af pladsen, hvor pavillonerne skal stå, starter i slutningen af august 2022

• Det første større arbejde vil være placeringen af de 77 pavilloner. Det vil ske fra primo september 2022 og otte uger frem

• Alle eleverne fra Sjællandsgade flytter forventeligt ind i pavillonerne primo januar 2022 og kan efter planen flytte tilbage i de nyrenoverede lokaler i sommeren 2024

• Renoveringen af skolens bygninger i Stevnsgade vil begynde umiddelbart efter renoveringen af bygningerne i Sjællandsgade er afsluttet. Det betyder, at eleverne efter sommerferien 2024 vil flytte ind i pavillonerne, og at de efter planen vil rykke tilbage i de nyrenoverede lokaler i oktober 2025.

Se en detaljeret tidsplanen i det vedhæftede dokument.

Midlertidig pavillonskole og udearealer

Pavillonerne skal stå på skolens nuværende boldbane og udeareal, derfor begynder entreprenøren i august 2022 med at fjerne boldbur, hegn, master m.m., så der kan gøres plads til den midlertidige skole.
Desværre vil der være en mellemliggende periode, hvor hverken boldbanen eller Prinsesse Charlottes Gade er tilgængelig, og i december 2022 er legepladsen mod Sjællandsgade heller ikke tilgængelig.

Københavns Kommune arbejder dog fortsat på, at eleverne med udgangen af 2022 skal kunne bruge en større del af Prinsesse Charlottes Gade til skolegård. Derudover arbejdes der også på en mulighed for at inddrage den blinde ende af Sjællandsgade til supplerende udeareal.

I det vedhæftede dokument kan I læse meget mere om pavillonerne, processen, økonomien og se tegningerne for byggeriet.

Der vil løbende blive holdt møder om renoveringen med skolens ledelse. Nærmere information om, hvordan skolen og KKFO fungerer, mens byggeriet står på, vil I modtage fra skolens og KKFO’ens ledelse.

Vi ønsker alle en god start på skoleåret.

Venlig hilsen

Marie Dela Johnsen