Orientering om byggeri og genhusning - april 2023

Guldberg Skole helhedsrenovering, april 2023

Kære forældre, elever og medarbejdere

Helhedsrenoveringen
Helhedsrenoveringen af Etape 1 (bygningerne på Sjællandsgade) er kommet godt i gang. Som planlagt er nedrivningsarbejderne godt i gang inde i bygning 2. På bygning 2 er der også opsat stillads til brug for nedrivningsarbejderne og senere bliver der opsat stillads for udvendige arbejder så som udskiftning af vinduer og fuger.

Opholdsareal udendørs
En del af Prinsesse Charlottes Gade er blevet afspærret til brug for skolens udendørsopholdsareal.
Byggeri København har med skolens ledelse drøftet indretningen af arealet til gavn for større og mindre elever. Der vil hurtigst muligt blive opsat redskaber til at understøtte eleveres leg og aktiviteter i pauserne.

Vi orienterer jer løbende om renoveringsarbejdet, som det skrider frem.

Fremtidig indretning
Børne- og ungdomsforvaltningen og Byggeri København har afholdt første møde med ledelse, personale og bestyrelse/forældreråd for skolen og Klub Guldberg om hvordan vi i den nye situation med Guldberg skole som en enhedsskole fra 0.-9. årgang skaber gode og tidssvarende rammer for Guldberg skole på de 2 eksisterende matrikler.
Den videre plan for byggesagen skal politisk besluttes, og I vil som vanligt blive orienteret jævnligt via skolens ledelse.

Nærmere information om, hvordan skolen og KKFO fungerer, mens byggeriet står på, vil I modtage fra skolens ledelse.

Marie Dela Johnsen
Projektchef, Byggeri København