Naboorientering GUL 02 - januar 2023

Naboorientering nr. 2 Januar 2023
Tidsplan
Kommende arbejder:
Fra uge 3 bliver de fleste legeredskaber foran skolen på pladsen ved Sjællandsgade fjernet. Det sker for at gøre
plads til byggepladsen. I vil også opleve en øget mængde trafik hen over pladsen.
Fra uge 5 opsættes og etableres skurby og byggeplads til entreprenøren.
I uge 7 sættes stillads op mod pladsen ved Sjællandsgade, og Prinsesse Charlottes gade ensrettes.
Fra uge 8 sættes byggeplads hegn op omkring bygning 2 og 3 på skolen, og vi begynder på de indvendige arbejder.

Vi er i gang, og nu sker der mere

GULDBERG SKOLE HELHEDSRENOVERING OG OMBYGNING TIL BASISSKOLE
Pavilloner
Montagen af pavillonerne er afsluttet.
Det næste stykke tid vil der blive arbejdet indvendig og udvendigt.
Overordnet tidsplan
Projektet forventes afsluttet i 2025.
Først renoveres bygningerne ved Sjællandsgade. Efterfølgende begynder vi renoveringen af skolen ved Stevnsgade.
Vi forventer at starte renoveringen af skolens bygninger i Sjællandsgade i midten af februar 2023 og være færdige i
midten af 2024.
Pavillonerne vil stå frem til 2025, da skolens børn fra lokationen i Stevnsgade skal benytte de samme pavilloner, mens
deres skole bliver renoveret.

Trafik
I forbindelse med genhusning af Guldberg Skole etablerer vi en midlertidig skolegård på en del af fortovsarealet på Prinsesse Charlottes Gade. Derfor vil en del parkeringspladser blive inddraget, og Prinsesse Charlottes Gade bliver ensrettet..
Vejarealet vil derudover midlertidigt blive anvendt til containere og renovation. Og så placerer vi omklædningsfaciliteter til brug for børnene på arealet. De består af to pavilloner i to etager langs med Prinsesse Charlottes Gade. De placeres delvist på fortov og delvist på vejareal og på fortov og delvist på vejareal og på parkeringspladser. parkeringspladser.
Entreprenøren placerer sine medarbejderfaciliteter i skurvogne på medarbejderfaciliteter i skurvogne på pladsen på Sjællandsgade. pladsen på Sjællandsgade.
Fra ultimo januar 2023 til sommeren 2024 vil der på hjørnet af Prinsesse Charlottes Gade og Sjællandsgade Gade ske vareleverancer og derfor vil der generelt være meget trafik i dette område.

Kørsel og støj
Byggeriet kan desværre ikke undgå at genere med støjende arbejde og øget mængde af med støjende arbejde og øget mængde af tung trafik i en periode. Vi beklager de gener, det medfører.

Trafiksikkerhed
Byggeri København arbejder løbende med sikkerhed i forbindelse med byggeriet, så alle kan føle sig sikre. Vi vil dog opfordre til følgende:

• Udvis stor forsigtighed som fodgænger, cyklist og bilist i byggeperioden
  • Sørg for at være synlig i de mørke timer, brug derfor refleks og lygter.
  • Vær opmærksom på skilte og informationstavler, som vil blive sat op omkring byggepladsen i hele byggeperioden. Her informerer vi løbende om for eksempel midlertidig indsnævring af vejen pga. en midlertidig en større kran og andet, der påvirker området omkring byggeriet.

Marie Dela Johnsen

Byggeri København
Nyropsgade 3, 2. sal
1602 København V
byk.kk.dk

Naboorientering GUL 02 - januar 2023.pdf

Shape Created with Sketch.