Orientering om byggeri og genhusning - januar 2023

Guldberg Skole helhedsrenovering, januar 2023

Teknik og miljø Forvaltningen (TMF)har nu godkendt, at skolen kan benytte Prinsesse Charlottes Gade (PCG) til opholdsareal under renoveringen af skolen.

Konkret betyder det, at vi kan sætte gang i en egentlig lukning af gaden, og skolen kan benytte området, når vi har fået en tilladelse fra Tilladelse til Vejændring hos TMF.

Oversigt over udearealer på Prs. Charlottes Gade

Vi planlægger at sætte låger op i hver ende af PCG og cykelbump.  Se luftfoto.

Lågerne kan kun åbnes af beredskabet i tilfælde af brand eller lignende.

Cykelbumpene skal hjælpe med at sikre, at cyklisterne kører langsommere igennem området. En opstribning på vejarealet vil indikere, at området får en anden anvendelse og bliver fællesareal.

Desværre er leverandøren af genhusningspavillonerne blevet forsinket med at få færdiggjort arbejder inden for brand- og konstruktionsarbejdet. Det er virkelig ærgerligt, og Byggeri København og leverandøren beklager meget, de gener forsinkelsen medfører for forældre og elever.

I skrivende stund arbejder vi ivrigt på at få fastlagt den nye dato for skolens indflytning i genhusningspavillonerne. Vi melder det ud, så snart der er en afklaring og en dato er fastlagt, så skolens indflytning i pavillonerne sker på bedst mulig måde.

Arealet på pladsen foran skolen mod Sjællandsgade blev i forrige uge ryddet for lege- og aktivitetsredskaber for at skabe plads til entreprenørens byggeplads og skurvogne. Da skolens indflytningen i genhusningspavillonerne er blevet forsinket, betyder det desværre også, at opstarten på helhedsrenoveringen bliver udskudt. På grund af forsinkelsen afventer entreprenøren med at opsætte byggeplads og skurvogne til det kan indpasses i kommende tidsplan. For at give skolen lidt mere friareal afdækker entreprenøren det ryddet areal til med jernplader, så det kan benyttes til friareal for skolen.

ByK holder løbende møder om renoveringen med skolens ledelse.

Nærmere information om, hvordan skolen og KKFO fungerer, mens byggeriet står på, vil I modtage fra skolens og KKFO’ens ledelse.

Marie Dela Johnsen
Projektchef, Byggeri København