Orientering om byggeri og genhusning - maj 2023

Guldberg Skole helhedsrenovering, maj 2023

Helhedsrenoveringen af Etape 1 (bygningerne på Sjællandsgade) er fortsat godt i gang.

I bygning 2 er nedrivningsarbejderne i gang, og det er tydeligt, at det er en smuk gammel bygning, der gemmer på historiske lag. Se billeder fra nedrivningen på sidste side.

Udvendigt er det nu opsat stillads om hele bygningen.

Opholdsareal udendørs

Der er blevet leveret fodboldmål til opholdsarealet på Prinsesse Charlottes Gade, og snart bliver det opsat basket kurve.

Byggeri København og skolens ledelse vil i den nærmeste fremtid drøftet den øvrige indretningen af arealet til gavn for større og mindre elever.

Vi orienterer jer løbende om renoveringsarbejdet, i takt med at det skrider frem.

Fremtidig indretning

Børne- og ungdomsforvaltningen og Byggeri København har netop afholdt møde med ledelse, personale og bestyrelse/forældreråd for skolen og Klub Guldberg, om hvordan vi i den nye situation med Guldberg skole som en enhedsskole fra 0.-9. årgang skaber gode og tidssvarende rammer for Guldberg skole på de 2 eksisterende matrikler. Screeningen som vores rådgivere har udført, er afsluttet, og der skal nu søges midler til at udføre planlægningsarbejdet og dernæst anlægsprojektet. Skolen vil også blive inddraget i den kommende planlægningsfase.

Den videre plan for byggesagen skal besluttes politisk, og I vil som vanligt blive løbende orienteret via skolens ledelse.

I vil modtagere nærmere information, om hvordan skolen og KKFO fungerer, mens byggeriet står på, fra skolens ledelse.

Marie Dela Johnsen
Projektchef, Byggeri København

Billede fjernet.Billede fjernet.Billede fjernet.