Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Guldberg Skole
Mobil menu

Månedsnyhedsbrev - april 2024

Bliv en del af skolebestyrelsen på Guldberg Skole! 

Vil du have direkte indflydelse på dit barns skoleliv? 
Nu har du chancen for at gøre en forskel, da der er valg til skolebestyrelsen. Der skal vælges 3 forældrerepræsentanter og 7 suppleanter, som kan bidrage med deres perspektiver og engagement. Hvis du er interesseret, kan du melde dit kandidatur ved at tilmelde dig på skolens kontorer eller ved at sende en Aulabesked til mig. Vigtige datoer for valget: 
13. maj: Sidste frist for at melde dit kandidatur. 
22. maj kl. 19:45-20:30: Møde mellem alle kandidaterne. 
Senest 27. maj: Information om valgets udfald, enten som fredsvalg eller proceduren for et eventuelt kampvalg. 
1. august: Den nye skolebestyrelse tiltræder. 
Læs mere i vedlagte orientering.

Årligt møde mellem forældre og skolebestyrelse 

Dato: Onsdag den 22. maj, kl. 19:00-19:45 Sted: Hovedsalen, Guldberg Skole Vi inviterer alle forældre til det årlige forældremøde, hvor vi drøfter skoleåret og fremtiden for Guldberg Skole. Mødet starter med forpersonens årsberetning, hvorefter vi gennemgår skolens økonomi og de seneste succeser. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til bestyrelsen, og interesserede kan høre mere om at stille op til skolebestyrelsen. Kom og vær med til at forme vores skoles fremtid! 

Program 
1. Forpersonen fremlægger beretningen 
2. Skolens økonomi og hvordan bevillingerne hænger sammen 
3. Skolebestyrelsens succeser 
4. Hvad vil det sige at sidde skolebestyrelsen 
5. Opklarende spørgsmål til skolebestyrelsen 
6. Skolebestyrelsesvalg.

Gammel elevaften 

Hyggelig aften med gamle klassekammerater Den 3. april holdt vi gammel elevaften på Stevnsgadeafdelingen, og det var en fantastisk aften! Fra kl. 19-22 var gymnastiksalen på 1. sal fyldt med liv og glade gensyn. Gamle elever og lærere fra Stevnsgades Skole, Sjællandsgades Skole og Guldberg Skole dukkede op for at mødes med gamle venner og dele minder fra skoletiden. Stemningen var afslappet og hjertelig, og det var dejligt at se, hvordan alle faldt i snak som i gamle dage. Der blev grinet, givet mange kram, og gamle forbindelser blev genoplivet. Tusind tak til alle, der kiggede forbi og bidrog til at gøre aftenen så mindeværdig. Det var virkelig en aften, der viste, hvor stærkt vores skolefællesskab stadig står, og vi glæder os allerede til næste gang vi kan samle alle til en lignende begivenhed.

Naturprojekt på KKFO’en 

KKFO’ens afd. Stjerneskuddet har gennemført et kunstprojekt, hvor børnene har lavet billeder og skulpturer af fugle og blomster fra den nordiske natur. Projektet fokuserede på at udforske og repræsentere naturens farver og former på en simpel og direkte måde.

Tryghed i området 

Med første varme forårsdag er vi inde i en periode, hvor flere mennesker opholder sig udenfor. Vi ved fra tidligere, at det også kan medføre oplevelser af utryghed, når grupper af unge opholder sig samlet i området. Skolebestyrelsen har af flere omgang været i kontakt med politiet vedr. samarbejdet om trygheden. Politiet vi vil meget gerne være vores medspillere og ligeledes have os som medspillere, når der foregår noget ulovligt i området. Hvis man observerer noget, der kræver politiets tilstedeværelse, så opfordres alle til at kontakte politiet med det samme. Dette kan ske ved at ringe 114 eller 112 ved akutte forhold. Hvis det er mere generelle oplysninger eller tips, som politiet kan drage nytte af eller mere generelle problemstillinger, kan man skrive eller ringe direkte til nærpolitiet som træffes i dagtimerne fra 07.00-23.00. Din Betjent - Sektor Skt. Hans Torv - 61367682 Hjælp os og hinanden ved at tippe politiet. Det kan gøres her.

Ændring af morgenåbning på KKFO’en 

Pr. 1. juni ændres morgenåbningen på KKFO’en således, at der er åbent fra kl. 06:45 (pt. er det kl. 06:15). Både forældreråd og skolebestyrelse har behandlet og besluttet ændringen.

De nye børn på KKFO’en og de nye børn i klubben 

2. maj tager vi imod de nye børn, som skal starte i skole efter sommerferien. De starter i KKFO’en og vil i løbet af perioden frem mod sommerferien få besøg af de kommende børnehaveklasselærere. Samtidig forlader 3. klasserne KKFO’en for at starte i Klub Guldberg. Velkommen til de nye og i det nye!

Fagfestival 

En inspirerende eftermiddag med faglig fordybelse Guldberg Skole var scenen for en inspirerende eftermiddag den 17. april, hvor skolens mange forskellige fag og aktiviteter blev præsenteret for forældre og elever. "Vores kvarter, vores skole" blev levende, da samfundet samledes for at fejre læring og fællesskab. Deltagerne nød de forskellige 'rul', der gav familier med flere børn mulighed for at opleve hver enkelt barns faglige verden. En stor tak til alle for et rigtig en god stemning og et godt arrangement.

Fra skolebestyrelsen 1 

Fra skolebestyrelsesmødet 3. april Nye principper for mobilkultur på Guldberg Skole Guldberg Skoles skolebestyrelse har efter nøje overvejelse vedtaget nye principper for brug af mobiltelefoner på skolen. Dette skridt kommer efter grundige diskussioner og input fra både forældre, elever og personale. De nye retningslinjer tillader elever fra 7. til 9. årgang at bruge deres mobiltelefoner i pauserne. Desuden skal brugen af mobiltelefoner i undervisningen være begrundet fagligt og pædagogisk. Ændringerne sikrer også, at alle elever har lige muligheder for at deltage i undervisningen, uafhængigt af om de ejer en mobiltelefon eller ej. Referater af møderne kan læses her under Forældresamarbejde.

Fra skolebestyrelsen 2 

På skolebestyrelsesmødet den 24. april på Guldberg Skole fokuserede vi på, hvordan vi kan styrke forbindelsen mellem skolen og forældrene. Et centralt emne var den kommende skoleudviklingssamtale den 16. maj fra kl. 17 til 19, hvor vi fortsætter med at bygge på det gode fundament af samarbejde om gode relationer. I år lægger vi særligt vægt på, hvordan vi sammen kan arbejde ud fra et ressourceorienteret børnesyn. Vedrørende vores infrastruktur, blev der givet en opdatering på renoveringsprojektet for Stevnsgade-afdelingen, som justeres, så det fremtidige skolebyggeri kan rumme en firesporet skole fra 0. til 9. årgang. De indledende planer blev godt modtaget af bestyrelsen, som også drøftede mulighederne for at genindføre varm mad til eleverne, eventuelt via en madvogn eller madtransport fra De Gamles By. Det årlige møde med skolens forældre er planlagt til den 22. maj, hvor forældrene inviteres til at høre mere om, hvordan de kan engagere sig i skolens liv, og samtidig bliver skolens årsberetning præsenteret. Dette møde er en vigtig del af vores skolefællesskab, hvor vi sammen kan reflektere over skolens drift og planer. Referater af møderne kan læses her under Forældresamarbejde.

Månedens princip 

Denne måneds fremhævede princip er principper for klassedannelse. Vi har senest anvendt principperne ved dannelsen af de nye børnehaveklasser, der starter i KKFO 2. maj og i skole efter sommerferien. Principperne kan læses her.

Personalia 

Fratrædelse
Skolen Vores nye skolesekretær Charleen Vinding stopper desværre på skolen 23. maj, da hun flytter til Esbjerg. Tak til Charleen for hendes bidrag til fællesskabet Guldberg Skole og Fritid!

På vegne af personale og ledelse 
Morten Nielsen

Dokumenter

Nyhedsbrev - april.pdf

Shape Created with Sketch.

Stil op til skolebestyrelsesvalget 2024.pdf

Shape Created with Sketch.