Orientering om byggeri og genhusning - november 2022

Guldberg Skole helhedsrenovering, november 2022

Kære forældre, elever og medarbejdere

Pavillonbebyggelsen ved Prinsesse Charlottes Gade er næsten færdigmonteret. Desværre er en leverance til projektet blevet forsinket. Det drejer sig om den del af pavillonerne, der skal danne mellembygningen til de to længer af pavilloner.

Med denne forsinkelse bliver tidsplanen beklageligvis rykket syv uger. Det betyder, at første skoledag i pavillonerne for skolens børn og personale fra skolen på Sjællandsgade bliver mandag efter vinterferien, det vil sige den 20. februar 2023.

Byggeri København og alle, der arbejder på projektet, beklager meget forsinkelsen, og det besvær det medfører for skolen, elever, forældre og medarbejdere.

Tidsplan

Hvad skal ske hvornår?

• De opstillede pavilloner gøres klart indvendigt fra nu og frem til medio januar 2023.

• De sidste pavilloner monteres fra ultimo december 2022 til medio januar 2023.

• Flytning af inventar og undervisningsmateriale fra skolen på Sjællandsgade vil ske i perioden fra ultimo januar til medio februar 2023.

• I sommeren 2024 vil der foregå en større flytning, hvor skolen ved Sjællandsgade flytter fra pavillonerne tilbage i en nyrenoveret skole. Og hvor Stevnsgade skolen flytter ind i pavillonerne.

• Renoveringen af skolens bygninger i Stevnsgade vil begynde umiddelbart efter, renoveringen af bygningerne i Sjællandsgade er afsluttet. Det betyder, at eleverne fra Stevnsgade i sommeren 2024 vil flytte ind i pavillonerne, og at de efter planen vil rykke tilbage i den nyrenoverede skole i oktober 2025.

Midlertidige udearealer

Københavns Kommune arbejder fortsat på, at eleverne med udgangen af 2022 skal kunne bruge en større del af Prinsesse Charlottes Gade til skolegård. Der er sendt en ansøgning afsted om brug af vejarealet, og den venter vi i øjeblikket svar på.

Der vil løbende blive holdt møder om renoveringen med skolens ledelse. Nærmere information om, hvordan skolen og KKFO fungerer, mens byggeriet står på, vil I modtage fra skolens og KKFO’ens ledelse.

Vi ønsker alle nogle gode vintermåneder.

Venlig hilsen

Marie Dela Johnsen