Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Månedsnyhedsbrev - marts 2025

Indhold

Fra skolebestyrelsen
Månedens princip
Elevfravær - MU Elev
Elevinddragelsesdag
FerieCamp
Byggeri og genhusning
Personalia
 

Kalender

Til 4. april: Flexuge

9. april: Morgensamling (Bh.kl.-2.årg.)

9. april: Elevrådsmøde - Det lille elevråd

9.april: Elevrådsmøde - Det store elevråd

10. april: Mellemtrinsfest

14.- 21. april: Påskeferie – skolen og KKFO’en

23. april: Fagfestival - besøg af forældre på skolen

23. april: Pædagogisk udviklingsdag - KKFO

23. april: Skolen har eleverne (bh.kl.-6. årg.) til 17:00 og til fagfestivalen.

24. april: Fællesskolebestyrel-sesmøde omr. NB

28. april: Skolebestyrelses-møde

1. maj: Fridag - KKFO'en holder åbent

2. maj: Nye børn starter på KKFO’en

2. maj: Første dag for de skriftlige afgangsprøver

7. maj: Sirener testes

8. maj: Elevrådsmøde - Det store elevråd

14. maj: Morgensamling (Bh.kl.-2.årg.)

15. maj: Elevrådsmøde - Det lille elevråd

16. maj: 9. årgangs sidste skoledag - karameldag

20. maj: KKFO – Forældreråds-møde

21. maj: Første mulige dag for de mundtlige afgangsprøver

21. maj: Skolebestyrelsesmøde

29. maj: Kristi Himmelfartsdag

30. maj: Fridag

 

Fra skolebestyrelsen

Der er senest afholdt skolebestyrelsesmøde 26. marts.

Vi løfter i fællesskab – inklusion som fælles opgave

På skolens årlige inklusionsdrøftelse 26. marts satte skolebe-styrelsen i år fokus på temaet Mangfoldige Børnefællesskaber (MBF) – en del af Københavns Kommunes ønske om, at flere børn skal kunne blive i almenskolen og opleve trivsel dér.

Bestyrelsen havde besøg af inklusionsvejlederne Miljan og Jesper, og efter skolens oplæg blev der arbejdet i workshops med vigtige spørgsmål: Hvordan skaber vi gode fællesskaber i klasserne? Hvad kan vi som forældre, skole og bestyrelse gøre i praksis?

Der blev bl.a. talt om tydeligere rammer for forældrekommuni-kation, støtte til kontaktforældre og behovet for en “forældre-guide” med fif og viden. Personalets fælles kompetenceudvik-ling blev også fremhævet som en nøgle til at løfte opgaven endnu bedre.

Skolebestyrelsen følger op på næste møde og drøfter bl.a., hvordan vi bedst kommunikerer om MBF til jer forældre – og hvordan vi holder øje med både effekten og de ressourcer, der følger med indsatsen.

Læs mere om Mangfoldige Børnefællesskaber her

 

Eleverne siger nej tak til nikotin – nyt princip godkendt

På opfordring fra skolens elever har skolebestyrelsen netop godkendt en opdatering af principperne for røg- og nikotinfri skoletid. Det betyder, at det fortsat er forbudt at bruge nikotin-produkter – som fx cigaretter, e-cigaretter og snus – i skoletid-en, og at principperne er blevet tydeliggjort og styrket.

Eleverne har udtrykt et stort ønske om, at vi som skole lever op til vores egne værdier. Det bakker skolebestyrelsen helhjertet op om. Medarbejdernes brug af nikotinprodukter må stadig ikke være synligt for eleverne, og revideringen vil blive drøftet in-ternt med personalet.

 

Referater

Referater af møderne kan læses her under Forældresamarbejde

 

Månedens princip

Denne måneds fremhævede princip er principperne for røg- og nikotinfri skoletid. Principperne kan læses her.

 

Fravær - MU Elev

Elevfravær på skolen – Forældreinfo - Marts 2023

Børnenes skolegang er vigtig og kontinuerlig deltagelse i sko-lens undervisning er fundamentet for en god skolegang og triv-sel.

I bekendtgørelsen for elevers fravær er der fastsat rammer for fravær og beskrevet hvem, der har ansvaret.

Det er forældrenes pligt at orientere skolen om et barns fravær. Ligeledes er det skolens ansvar at registrere fravær og informere forældrene.

I tilfælde af 10% ulovligt fravær inden for et kvartal sender skolen varslingsbrev om for højt fravær.

I tilfælde af 15% ulovligt fravær orienteres forældre/værge og der laves underretning til Familieafdelingen.

 

MU Elev-fravær – sådan indberetter jeg fravær

Fra 24. marts har I skullet indberette al fravær via systemet MU Elev-fravær.

Man  finder MU Elev-fravær til højre på forsiden af Aula. Tryk på:

I videoen, som tilgås via QR-koden eller linket, kan I se hvordan fravær indberettes til skolen.

Elevinddragelsesdag

 

Fremtidens skole – set med elevernes øjne

"Det er helt enkelt: Hvis vi vil have elever, der trives og er motive-rede, skal vi give dem medbestemmelse i skolen."

Citatet fra Børnerådets forperson satte tonen for det fremtids-værksted, som tre af skolens elevrådsrepræsentanter deltog i onsdag den 26. marts.

Sammen med elever fra hele Nørrebro og Bispebjerg brugte de en hel dag på at undersøge, hvad der skaber motiverende undervisning og gode fællesskaber. De byggede deres bedste skoleoplevelser i LEGO, lavede aktivistiske klistermærker og udviklede idéer til, hvordan skolen kan blive endnu bedre – med afsæt i elevernes egne erfaringer og ønsker.

De kom hjem med både kunstværk og konkrete idéer, og næste skridt bliver at dele deres forslag med elevrådet. Vi glæder os til at se, hvordan deres stemmer kan sætte aftryk.

 

FerieCamp

Når skolen er lukket, er det tid til FerieCamp – Kom og vær med i påskeferien.

På FerieCamp kan dit barn prøve sjove aktiviteter, som afholdes af lokale foreninger og institutioner. De har hold, som dit barn kan gå på efter ferien. Man kan blandt andet være med til boldspil, kreativitet eller måske du vil prøve kræfter med kampsport.

FerieCamp er gratis for alle børn og unge mellem 3 og 17 år. Man kan deltage uden tilmelding, medmindre andet er angivet i programmerne.

Programmerne finde du her: https://feriecamp.kk.dk/programmer

 

Byggeri og genhusning

Besøg på byggepladsen

Sidste mandag var skolens personale var på besøg i bygningerne på afd. Sjællandsgade, der er under renovering. De var var begejstrede for det, de så og glæder sig nu til at vi flytte ind i lokalerne. KKFO’ens personale skal på besøg senere

 

Trafikregulering på Guldberg Byplads

Man har omsider fundet en løsning til opstregning af Guldberg Byplads, så gående og cyklende adskilles. Arbejdet skulle meget gerne blive udført inden for de kommende dage.

 

Personalia

Ansættelser

Vi har ansat Andreas Sylvan, der er vikar på skolen pr. 1. april, som barselsvikar for Camilla  Vig Kristensen, der er lærere på 8. årgang.

Andreas er netop blevet færdiguddannet som lærer.

 

Vi har også fastansat Linda Maria Jørgensen pr. 1. april til 4. år-gang.

Linda har hidtil været barselsvikar på skolen.

 

Desuden har vi fastansat Dennis Hougaard-Stenius  pr. 1. august til kommende 4.årgang.

Dennis er pt. ansat i et årsorlovsvikariat, der slutter 31. juli.

 

Den fjerde ansættelse er en ny børnehaveklasseleder til kommen-de børnehaveklasseårgang, da vi får 4. klasser. Hun hedder Tina Rosenberg Østergaard og starter hos os 1. august. Tina har tidlig-ere været ansat på skolen som barselsvikar.

 

Tilbage fra barselsorlov

I dag er skolens afdelingsleder for udskolingen Christopher Lundgren vendt tilbage fra barselsorlov.

 

Velkommen til dem alle til fællesskabet Guldberg Skole og Fritid!

 

På vegne af personale og ledelse

Morten Nielsen

Dokumenter

Nyhedsbrev - marts.pdf

Shape Created with Sketch.