Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Guldberg Skole
Mobil menu

21.10.25 - Skolebestyrelsesdagsorden

Sted: Afd. Stevnsgade, personalerummet

Tid: Kl. 16:30-20:00

Dagsorden og bilag sendes senest 4 dage inden mødet til medlemmerne samt deltagere fra den daglige ledelse.

DAGSORDEN

Emne, ansvarlig, tidsramme

Formål og uddybning

Hvad? Hvorfor? Hvordan?

Referat

Beslutninger

  1. Godkendelse af dagsorden og referat

(16:30 - 16:40)

 

Sagsfremstilling

Dagsordenen er udarbejdet af forpersonskabet og skoleleder.

Referat udsendt 1. oktober.

Sagsbehandling

Bestyrelsen skal godkende dagsordenen med evt. ændringer.

Der orienteres om, at referatet fra mødet 29. september er godkendt uden ændringer.

Der orienteres evt. ift. forhold, der har betydning for mødets afvikling mv.

Drøftelse

 

Beslutning

 

 

 

 

 

  1. Fra elevrådet

(16:40 - 16:50)

 

Sagsfremstilling

På møde 29. september blev det besluttet, at der fast er et punkt ’fra elevrådet’ på dagsordenen.

Børne- og Ungdomsforvaltningen har udarbejdet materiale til

Bilag

Sagsbehandling

Elevrådsrepræsentanterne orienterer om elevdemokratiet på skolen samt fra elevrådsmøder mv.

Inspirationen til arbejdet med elevdemokrati og elevinddragelse drøftes. Emnet drøftes også på et senere møde og på mødet med elevrådet 2. december

Bilag

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Prioritering af ressourcer – budget 2022

(16:50 - 17:00)

 

Sagsfremstilling

Skolebestyrelsen orienteres om regnskabsstatus for 2021.

Skolebestyrelsen skal senest 1. februar 2022. Tidligere har skolebestyrelsen arbejdet med prioriteringer til budgettet ud fra en liste.

Sagsbehandling

Skolebestyrelsen orienteres om status for regnskab for 2021.

Som første skridt ift. budget 2022 drøfter skolebestyrelsen prioriteringer af indsatser på skolen udfra tidligere udarbejdet liste.

Bilag

Yderligere bilag omdeles på mødet

Drøftelse

 

Beslutning

 

 

 

 

Møde mellem kontaktforældre og skolebestyrelse (17:00-18:00)

 

Sagsfremstilling

Kontaktforældrene repræsenterer klassens og årgangens forældre i forhold til skolebestyrelsen. På et ordinært skolebestyrelsesmøde i løbet af skoleåret indbydes kontaktforældrene. På mødet drøftes kontaktforældrenes roller og funktioner ud fra principperne. Der orienteres om relevante forhold på skolen i forhold til skole-hjemsamarbejdet og aktuelle spørgsmål diskuteres. Disse er:

  • Byggeri og genhusning
  • Klassesammenlægninger og årgangssamarbejde
  • Kommunikation og branding

Bilag

 

Pause (18:00 - 18:10)

 

 

  1. Byggeri, byggeproces og genhusning

(18:10 - 18:20)

 

Sagsfremstilling

Guldberg Skole udvides med ny skolebygning i De Gamles By, som skal være udskolingsafdeling. De nuværende skolebygninger skal være basisafdelinger og renoveres i de kommende 2 skoleår

Tidsplan for renovering af afd. Sjællandsgade og Stevnsgade inkl. etablering af KKFO:

Udførelsen planlægges gennemført i to etaper:

  • Etape 1, Sjællandsgade planlægges udført oktober 2022 - september 2023, med indflytning medio november 2023.
  • Etape 2, Stevnsgade, planlægges udført oktober 2023 - september 2024, med indflytning ultimo november 2024.

Den nye afdeling i De Gamles By skal stå færdig i 2027.

Sagsbehandling

Morten gennemgår tegninger for disponeringerne ift. byggeriet. På baggrund heraf kommenterer bestyrelsen.

Drøftelse

Beslutning

 

  1. Tema:

Faglig handlingsplan

(18:20 - 18:40)

 

Sagsfremstilling

I København er der et antal skoler, der er på faglig handlingsplan. Guldberg Skole er fra i år en af disse. En faglig handlingsplan er et to-årigt forløb, hvor skolen får støtte fra forvaltningen og dermed en øget opmærksomhed på nogle problemstillinger, der knytter sig til elevernes faglige udvikling og trivsel.

Det betyder, at vi i to år får støtte til en målrettet indsats, ligesom skolen vil modtage støtte med vægt på at forbedre skolens faglige resultater.

Skolens fokus er altid at sikre eleverne undervisning af en høj faglig kvalitet, og med den faglige handlingsplan får vi en mulighed for at komme endnu længere i vores bestræbelser på dette.

Første skridt er udarbejdelsen af en handlingsplan for skolen, hvor de konkrete tiltag, der sættes i værk, bliver udfoldet nærmere. Her vil det også fremgå, hvad effekten af tiltagene forventes at være.

Sagsbehandling

Morten orienterer om status på arbejdet med at fastlægge handleplan. På baggrund af orienteringen drøftes forløbet.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Øget frihed på skoleområdet i skoleåret 2021/22 – alternativ til elevplaner

(18:40 - 19:00)

 

Sagsfremstilling

Et flertal i Folketinget har den 1. juni 2021 indgået aftale om håndtering af faglige udfordringer hos

elever i grundskolen. Som led i aftalen er der udstedt en bekendtgørelse, som hjemler en øget lokal

frihed på fire områder

  • Konvertering af understøttende undervisning til 2-lærertimer
  • Undervisningskompetencekravet fraviges
  • Skolelederen kan undlade, at der udarbejdes elevplaner for hele klasser

Det fjerde område, der vedrører kvalitetsrapport for folkeskolen, behandles af BUU på udvalgets møde i september 2021.

Sagsbehandling

Konvertering af understøttende undervisning

Morten orienterer om skolens anvendelse muligheden for konvertering.

Undladelse af udarbejdelse af elevplaner

Morten orienterer med afsæt i rapport som Undervisningsministeriet har fået udarbejdet vedr. elevplaner og uddannelsesparathedsvurderinger. Skolen ønsker at prøve andre evalueringsformer på nogle andre årgange og en kobling til klassekonferencer på årgangene.

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Kommunikation og branding

(19:00 - 19:20)

 

Sagsfremstilling

Sidste skoleår behandlede skolebestyrelsen kommunikationsstrategi for skolen. Skole har i dette skoleår øget ressourcerne ift. arbejdet med branding af skolen.

Sagsbehandling

Morten fortæller om arbejdet med branding og kommunikation herunder tankerne med profiler på SoMe. Skolebestyrelsen drøfter emnet.

Bilag

Drøftelse

 

Beslutning

 

 

 

  1. Forældre- og elevhenvendelser

(19:20 - 19:30)

 

Sagsfremstilling

Skolen modtager løbende henvendelser fra forældre og elever. Det der er stilet til skolebestyrelsen og skolen, skal op i skolebestyrelsen. Hvis det er stilet til ledelsen, vurderes det, om det er relevant at forelægge skolebestyrelsen.

Skolen modtaget henvendelse vedr.:

Samarbejde med eksterne

Der er rejst spørgsmål om skolens og KKFO’esn lokaler prioriteres til egen aktiviteter før eksterne låner lokaler.

Sagsbehandling

Samarbejde med eksterne

Morten orienterer om prioriteringer ift. skolens og KKFO’ens udlån af lokaler.

Bilag

Drøftelse

 

Beslutning

 

  1. Orientering

(19:30 - 19:45)

Forpersonskabet

  • Tilbagemelding fra forpersonskabet ift. det videre arbejde med normkritisk pædagogik

Skolens ledelse

  • Nyhedsbrev for oktober
    • Emner: …
  • Ekstraordinær fri – genbesøg

Bilag og link til fraværsfilm: KK_FraværsFilm_v8.mp4

 

 

  1. Eventuelt

(19:45 - 20:00)

 

 

 

 

Kommende punkter

 

  • Status på proces vedr. fastlægning af fælles-værdier for skole og KKFO – novembermødet
  • Den årlige inklusionsdrøftelse – januarmødetInklusionsvejledere inviteres med til mødet.

Herunder: Principper for arbejdet med trivsel (skolens trivselsplan) og principper for inklusion.

  • Måltidskultur (tages op efter corona)
  • Samarbejdet om kommunikation og branding
  • Røgfri skoletid – Status og drøftelse
  • Sundhed og slik

 

Dato:

Referent: Christina Stenius

 

 

Forældre:

Henrik Eskelund

Karin Gottlieb

Lise Korsbæk

Maj Eskelund

Malene Grav

Marie Daugaard

Nana Vaaben

Nina Thilo Funder

Sanne E. Jakobsen

Stine Spellerberg

Elever:

Yara Jamous, 8C

Vilma Birkedal Madsen, 7Y

Eksterne:

Niels Vinther

Medarbejdere:

Christine Dahl

Jakon Thuren

Ledelse:
Christina Stenius

John David Nielsen

Morten Nielsen

 

 

 

 

 

 

 

                                              

 

Dokumenter

Dagsorden SB-møde 21.10.25.pdf

Shape Created with Sketch.