Månedsnyhedsbrev - december 2022

Nyhedsbrev – december 2022 - Guldberg Skole - Vores kvarter - vores skole

Det sker i januar og februar
• Til og med 2. januar: Juleferie
• 9. januar—10. februar: Periode for skole/hjem-samtaler
• 11. januar: Morgensamling 0.-3. årg.
• 11. januar: Skolebestyrelsesmøde
• 20. januar: National trivselsmåling starter
• 31. januar: Flexuge—uge 5
• 8. februar: Morgensamling 0.-3. årg.
• 10. februar: Fastelavn på skolen—afkortet dag KKFO og klub har åbent fra 12:30
• 11. – 19. februar: Vinterferie
• 27. februar: Skolebestyrelsesmøde
• Byggeri og genhusning
• Lucia
• Ved utryghed i området
• 9. årgang på mountainbiketur
• Personalia
• Ferie—god jul og godt nytår
• Følg Guldberg Skole på SoMe

web: guldbergskole.aula.dk - facebook: Guldberg Skole 2200 - Instagram: guldbergskole

Byggeri og genhusning
Kære forældre, elever og medarbejdere
Her inden jul får I seneste nyt om vores renoveringsprojekt.
De sidste pavilloner, der skal danne mellembygningen til de to længer af pavilloner, og pavilloner til brug for omklædningsfaciliteter til idræt, bliver leveret og monteret i den første uge i det nye år(uge 1). I samme uge vil der i tre dage være fuldstændig afspærret, fordi entreprenøren kommer med en kæmpe mobilkran for at løfte og placere de sidste pavilloner. Det skete også, da de øvrige pavilloner blev opsat.
I starten af det nye år vil entreprenøren skabe plads til deres byggeplads-område foran bygning 2 ud mod pladsen. Det betyder, at området vil blive hegnet ind, der vil køre maskiner rundt, og en del legeredskaber vil blive afmonteret.
Vi ved, at I kommer til at savne friareal til leg og ophold uden for. Derfor arbejder vi fortsat på at opnå tilladelse til at inddrage en del af Prinsesse Charlottes gade til skolens friareal.
Tidsplan
Hvad skal ske hvornår?
• De opstillede pavilloner gøres klart indvendigt fra nu og frem til medio januar 2023.
• De sidste pavilloner placeres primo januar 2023.
• Flytning af inventar og undervisningsmateriale fra skolen på Sjællandsgade vil ske i perioden fra ultimo januar til medio februar 2023.
• I sommeren 2024 vil der foregå en større flytning, hvor skolen ved Sjællandsgade flytter fra pavillonerne tilbage i en nyrenoveret skole. Og hvor Stevnsgade skolen flytter ind i pavillonerne.
• Renoveringen af skolens bygninger i Stevnsgade vil begynde umiddelbart efter, renoveringen af bygningerne i Sjællandsgade er afsluttet. Det betyder, at eleverne fra Stevnsgade i sommeren 2024 vil flytte ind i pavillonerne, og at de efter planen vil rykke tilbage i den nyrenoverede skole i oktober 2025.
Venlig hilsen
Marie Dela Johnsen, projektchef, Byggeri København

Ved utryghed i området
Nærpolitiet på Nørrebro har løbende opmærksomhed på vores områ-de. De modtager altid meget gerne bekymringshenvendelser i forhold til utryghed.
Alle kan kontakte de lokale ”din betjent” i området enten via:
www.dinbetjent.dk (hvor der kan findes relevant telefonnummer)
Eller via mail til
kbh@politi.dk (skriv i emne felt din betjent)
Man kan også henvende sig via tip politi funktion på
https://politi.dk/kontakt-politiet/tip-politiet (kan gøres anonymt, ved ikke at udfylde kontaktoplysninger)
Er det AKUT er det altid via 112/114.

3. årgang holdt Luciaoptog for hele skolen
Hele årgangen startede på Guldberg Byplads, hvor de lyste op i mørket med både sang og lys. Derefter gik klasserne optog på begge afdelinger.

9. årgang på mountainbiketur på Kattinge Værk

Personalia
Simon Petersen, der har været matematik- og musiklærer på 3. årgang, er desværre stoppet på skolen. Vi har ansat Lars Mo-berg, som er en erfaren lærer, der kommer fra et lærerjob på Vemmelev Efterskole , hvor han har været i gennem 17 år. Lars starter på Guldberg Skole på 3.årgang 1. januar.
Tak til Simon for godt samarbejde og velkommen til Lars til fæl-lesskabet Guldberg Skole og Fritid.

Guldberg Skole på Facebook og Instagram
I kan finde os på Facebook her: ’Guldberg Skole 2200’.
På Instagram er det: guldbergskole
Følg os!

Ferie, jul og nytår
I dag er sidste dag inden juleferien. Vi har i år igen kunnet afslutte på nor-mal vis. På begge afdelinger har der været afholdt julebingo og ønsket god jul og godt nytår.
Tak for godt samarbejde i 2022.

På vegne af personale og ledelse Morten Nielsen

Ambition og Ansvarlighed - Fællesskab og Forskellighed - Dannelse og Medborgerskab

Månedsnyhedsbrev - december 2022.pdf

Shape Created with Sketch.